mr-president

Blog van mr-president

mailto:corlanser@gmail.com Dit blog ga ik gebruiken om berichten van mijn reizen e. d in te zetten.

Songkran

Reizen en motortreffensPosted by Cor lanser Mon, May 15, 2017 11:29:16

Hallo allemaal,
Ik ben alweer een maand thuis en ik had nog steeds geen verslag van de laatste weeken in Thailand geplaatst, dus hier is het laatste verslag. De dochter van Suree is bij ons op vakantie geweest.
Dus hebben we met z,n drie├źn wat uitstapjes gedaan.
En in de laatste week van mijn vakantie was het weer songkran, dan begint het thaise nieuwjaar. De traditie is dat je een beetje water, naar elkaar gooit, maar is inmiddels uitgegroeid tot een groot waterfestijn.
Daarna ben ik weer naar huis gevlogen.
Als je alle foto,s wil zien kopieer dan deze link en plak hem in je browser.

Update

Reizen en motortreffensPosted by Cor lanser Thu, March 16, 2017 12:48:40
Hallo allemaal,

Even een update, want de laatste is alweer 6 weken geleden.
Ik ben in die tijd drie nieuwe motorvrienden tegen gekomen, twee uit Belgie en een uit Engeland. Ronny woont een kleine 100km hier vandaan, dus is best te doen voor een dagje op en neer. Robert woont ongeveer 200 km, dat kan eventueel ook nog op een dag.
Maar Paul uit Engeland die woont in Korat en dat is toch wel 250 km en dan zal ik toch moeten overnachten.
Ronny heb ik al thuis opgezocht, hij woont midden in de bossen vlak bij een rivier, echt een schitterent plekje.
En ik heb een motortreffen vlakbij Roi Et gehad, waar mijn nieuwe vrienden ook waren, was super gezellig !
Vorige week heb ik voor het eerst in mijn leven rugpijn gehad, dus dat was balen, omdat ik naar Buriram wou om de superbikes te zien. Maar gelukkig was het zaterdag zo goed als over, op het circuit kwamen Paul en zijn vriendin tegen, maar dat was al na de eerste race dus afgesroken voor de volgende dag en dan zou Ronny met zijn vriendin ook komen.
Zondag met z,n zessen een leuke dag gehad met zelfs vrije eentree, wat we daar aan uitgespaard hebben is s,avonds toch weer op gegaan aan eten en bier.
sMaandag weer naar huis en onderweg begon mijn rug toch weer op te spelen. eenmaal thuis kon ik niet meer lopen, zitten of liggen, en nu na 4 dagen begint het eindelijk wat minder te worden.
Ja je word ouder papa.
Maar ik heb inmiddels al meer dan 1000 km op de fiets

Je kunt alle foto,s zien op deze link: https://1drv.ms/f/s!AvP0Zstul4-GiIEBfpHkEHLwy1p-5A

Even bijwerken

Reizen en motortreffensPosted by Cor lanser Tue, January 31, 2017 06:23:47
Hallo allemaal,
Ik had een vraagje over hoe maak ik de foto,s groter, als je op een foto klikt dan scrol je naar beneden tot de onderste foto en dan zie je hem groter. Maar je kunt ook naar One drive gaan daar staan alle foto,s op en nog groter. Dit is de link daar naar toe: https://1drv.ms/f/s!AvP0Zstul4-GiIEBfpHkEHLwy1p-5A Dus even kopieeren en plakken.
De laatste twee weken zijn we naar een motortreffen in Khon Kaen geweest, en we zijn naar Mukdahan geweest om mijn visum te verlengen. En ik ben 70 geworden!!

Khon Kaen was gezellig en ook behoorlijk druk, toen we op de terugweg waren, had ik gelukkig mijn beschermengel op mijn schouder zittten. Want opeens lag daar een stalen balk op de weg, een beetje schuin in de lengte richting, doordat ik achter een vrachtwagen zat zag ik het te laat en kon niet meer uitwijken. Dus knalde wij er op volle snelheid overheen, en gelukkig bleven we overeind. Met hartkloppingen gestopt langs de kant van de weg maar motor had geen zichtbare schade, dus zijn we verder zonder brokken thuis gekomen.
Afgelopen weekend zijn we naar Mukdahan geweest om mijn visum te verlengen, normaal doen we dat met de bus, maar vorig jaar hadden we een parkeerplaats gezien met bewaking, dus hebben we het nu op de motor gedaan, en dat ging super. Motor gestald en naar de eerste overgang gelopen voor een visum voor Laos, kosten ongeveer 30euro. Daarna met een bus naar de grensovergang van laos, daar doorheen gelopen en aan de andere kant er weer uit, weer de bus in en terug naar de grensovergang van Thailand en nu heb ik er weer 90 dagen bij. Daarna hadden we nog tijd over en zijn we nog naar een tempel wezen kijken boven op een berg.
Gisteren had ik mijn beschermengel weer nodig, ik was aan het fietsen komt er van uit een zijweggetje een brommer de weg op en begint te spookrijden, en tegelijk naar de andere kant van de weg te kijken of hij over kon steken, en ondertussen was hij al op volle snelheid en dat is hier gauw tussen de 70 en 100 km, en hij had mij nog steeds niet gezien !! Op het laatste moment kijkt hij recht vooruit en maak een grote swieper om mij heen, hij reageerde gelukkig goed, maar ik dacht dat mijn laatste uur was geslagen, want ik kon geen kant op, de ene kant geparkeerde auto,s en aan de andere kant de snelweg, dus Pfffffftt

Alweer 2 maanden hier

Reizen en motortreffensPosted by Cor lanser Mon, January 16, 2017 06:22:01
Hallo allemaal,

Ja ik zit hier alweer 2 maanden, de laatste post was 4 januari.
Dus hier het verslag van de laatste 2 weken.
Ik heb met de motor een kip doodgereden,smiley het is s,avonds gebeurd, hij stak de straat over en keek me aan met een blik van dat gaan we niet redden. Ik bleef gelukkig overeind, maar ben toch doorgereden, want de thaise eigenaar zal wel niet blij zijn geweest.smiley Normaal rijd ik s,avonds liever niet met de motor, maar soms moet het even.
Maar op de fiets is het ook geen lolletje, overdag gaat het wel, maar s,avons barst het van de straathonden en duiken vanuit het niets op, Dan moet ik vlug een sprintje trekken om ze mij van het lijf te houden. Maar soms schrikken ze ook van mij, ik zie ze dan op een afstand al liggen, en probeer zo stil al ik kan naar ze toe te fietsen, en dan op het laatste moment pas harder te gaan fietsen.
We hebben ook nog een familie uitstapje gehad was wel gezellig alleen waren Suree & ik daar al eens geweest.
Afgelopen weekend zijn we naar de Bikerparty in Udon Thani geweest, was heel gezellig.
Zondag morgen nog ff naar een zaak voor motor benodigdheden, daar hebben we een nieuwe helm voor mij plus tanktas en rugzak gekocht. Leuk met de verkoper gepraat want die kon gelukkig engels, en is zelf ook een motorrijder. Hij schatte mij op 50 jaar en dacht dat ik een Harley rijder was. smileyToen heb ik hem verteld dat ik daar te jong voor was, en misschien als ik 80 was dat ik er over na zou denken.
Op de terugweg zijn we naar the Lake of red lotuses gereden, de naam zegt het al, het is een groot meer dat barst van de rode lotussen, de ene keer wat meer als andere keer. En daar kunt dan tegen betaling met een bootje tussendoor varen. Maar dat hebben we maar niet gedaan, want het was veels te heet met onze motorkleren aan.

Gr Suree & Cor

Thais ontbijt

Reizen en motortreffensPosted by Cor lanser Wed, January 04, 2017 04:46:55
Vanmorgen om 7 uur waren we uitgenodigd voor een grond zegening plus thais ontbijt.

Het is de traditie dat wanneer je grond koopt je dat laat zegenen. Hier op het park woont een rijke Thai met wie ik wel eens een praatje maak omdat hij goed engels spreekt.

En die heeft hier achter een groot stuk grond gekocht, dus dat moest gezegend worden.
En daar waren wij voor uitgenodigd, er staan hier achter twee tenten en daar was het te doen. Er waren maar liefst 9 monniken aanwezig.
Het begon met een slaapverwekende preek of zang hoe je het noemen wilt. En daarna eten, eten, en nog eens eten.
Er waren ongeveer 70 mensen aanwezig, het was best leuk om een keer mee te maken.

Eind 2016

Reizen en motortreffensPosted by Cor lanser Mon, January 02, 2017 10:31:26
Hallo allemaal,

Dit verslag is van de laatste weken van 2016.
Ik ben vooral aan het klussen geweest, ik heb achter het huis een vlonder plus afdak gemaakt. Zodat we droog en in de schaduw kunnen zitten. smiley En dit is het resutaat tot nu toe.En hebben ook nog een tripje gemaakt naar Yasothon.

En heb ik mijn motor eens goed kunnen uit proberen.

De jaarwisseling hebben we deze keer in Roi Et doorgebracht, samen met de familie van Suree, met een heerlijke BBQ.

Iedereen een Gezond & Gelukkig 2017 !

Tweede week Thailand 2016

Reizen en motortreffensPosted by Cor lanser Mon, November 28, 2016 10:43:08

Hallo allemaal,

Nog steeds in Roi Et, niet zoveel gebeurd deze week.

Degene die mijn motor gekocht heeft is hem op komen halen en we hebben hem overgeschreven, dat wil zeggen dat Suree en hij dat gedaan heeft.

Ik heb alleen het geld zitten te tellen, en zowaar hij had 25 euro teveel gegeven.smiley

Omdat ikzelf nog geen ander vervoer had, heb ik gelijk maar een fiets gekocht.

Goede oefening tegen de atrose, ik moet zeggen hij bevalt prima zowel in de stad als buiten de stad. Verder nog even naar het landbouw festival geweest, dat is midden in de stad in het park.

Eerste week Thailand

Reizen en motortreffensPosted by Cor lanser Mon, November 21, 2016 10:46:19
Na een lange vermoeiende reis, i.v.m 7 uur vertraging dinsdag 15 november in Roi Et aangekomen.
Het was net of ik niet weg was geweest, en binnen een paar dagen was ik weer helemaal gewend om in korte broek en T-shirt door het leven te gaan.

De eerste dagen wat geklust, omdat er hier altijd wel iets kapot is.
En Suree heeft haar coffeshop verplaatst naar het restaurant van haar zus.
De ruimte die nou vrij is gekomen, gan ze gebruiken als uitbreiding van het retaurant.
Dat scheelt Suree nou de huur van het pand en in het restaurant zit ze midden tussen de klanten, en ze kan het beter combineren met haar werk in het restaurant.
Dus daar hebben we ook nog een hoop werk mee, want in december moet het open.

Gisteren was Suree haar zus jarig dus hebben we dat gevierd bij de BBQ, daar kun je voor 5 euro je helemaal klem eten, want de keuze is gigantisch. Oesters, mosselen, grote garnalen, verschillende soorten vlees en groenten, verschillende spiezen en natuurlijk rijst en ijs na. Dus je kunt wel na gaan dat we het bed zijn ingerold.

En ik heb mijn Kawasaki D-tracker verkocht en een Kawasaki ER6n gekocht, dus ik ben benieuwd hoe die gaat bevallen.